Badania marketingowe

Badania marketingowe stanowią niezbędne narzędzie pozwalające na uzyskanie informacji, wspomagających podjęcie trafnych decyzji biznesowych. Analizy rynkowe wykonane sumiennie i profesjonalnie pozwolą Państwu być o krok dalej w stosunku do konkurencji.

Powszechnie twierdzi się, że to konsument stanowi cel procesu tworzenia nowego produktu w przemyśle spożywczym. Nieodłącznym elementem opracowania innowacyjnych produktów jest poznanie preferencji i zachowań zakupowych konsumentów, mechanizmu dokonywania zakupów, przygotowania i spożywania produktów. Brak satysfakcji ze strony konsumenta w stosunku do obecnych na rynku produktów to wyzwanie i klucz do rozwoju nowych, innowacyjnych produktów żywnościowych.

Badania marketingowe pomogą Państwu poznać i wykorzystać informacje na temat:

          • rynku i otoczenia rynkowego danego produktu,
          • preferencji i bieżących potrzeb konsumentów,
          • zachowań i zwyczajów zakupowych konsumentów,
          • zachowań i zwyczajów żywieniowych konsumenta,
          • mocnych i słabych stron produktu,
          • kierunku zmian i rozwoju produktu,
          • znajomości i postrzegania marki,
          • atrakcyjności nowego produktu na tle produktów będących na rynku,
          • identyfikacji nisz rynkowych,
          • skuteczności kampanii reklamowej,
          • czynników zwiększających sprzedaż.

Wybór metod badań jest dopasowywany do oczekiwań klienta. Realizujemy badania rynku z wykorzystaniem metod ilościowych
i jakościowych.

Badania marketingowe w laboratorium FoodSector realizowane są poprzez:

  • METODY ILOŚCIOWE, do których nalezą:
          • testy konsumenckie CLT – Central Location Test,
          • testy użytkowe HUT – Home Use Test,
          • wywiady ankietowe przeprowadzane w domach lub miejscach publicznych np. w centrach handlowych, przystankach autobusowych:
              • techniką PAPI – z wykorzystaniem ankiet papierowych,
              • techniką CAPI – z wykorzystaniem elektroniki (laptop, tablet, telefon).
          • wywiady realizowane telefonicznie – CATI,
          • wywiady realizowane Internetowo – CAWI.
  •  METODY JAKOŚCIOWE, gdzie główne techniki to:
          • zogniskowane wywiady grupowe – FGI – Focused Group Interview,
          • indywidualne wywiady pogłębione – IDI – Individual In-Depth Interview.