Badania marketingowe
Badania marketingowe stanowią niezbędne narzędzie pozwalające na uzyskanie informacji, wspomagających podjęcie trafnych decyzji biznesowych. Analizy rynkowe wykonane sumiennie i profesjonalnie pozwolą Państwu być o krok dalej w stosunku do konkurencji.
Powszechnie twierdzi się, że to konsument stanowi cel procesu tworzenia nowego produktu w przemyśle spożywczym. Nieodłącznym elementem opracowania innowacyjnych produktów jest poznanie preferencji i zachowań zakupowych konsumentów, mechanizmu dokonywania zakupów, przygotowania i spożywania produktów. Brak satysfakcji ze strony konsumenta w stosunku do obecnych na rynku produktów to wyzwanie i klucz do rozwoju nowych, innowacyjnych produktów żywnościowych.
Badania marketingowe pomogą Państwu poznać i wykorzystać informacje na temat:
- rynku i otoczenia rynkowego danego produktu,
- preferencji i bieżących potrzeb konsumentów,
- zachowań i zwyczajów zakupowych konsumentów,
- zachowań i zwyczajów żywieniowych konsumenta,
- mocnych i słabych stron produktu,
- kierunku zmian i rozwoju produktu,
- znajomości i postrzegania marki,
- atrakcyjności nowego produktu na tle produktów będących na rynku,
- identyfikacji nisz rynkowych,
- skuteczności kampanii reklamowej,
- czynników zwiększających sprzedaż.
Wybór metod badań jest dopasowywany do oczekiwań klienta. Realizujemy badania rynku z wykorzystaniem metod ilościowych
i jakościowych.
Badania marketingowe w laboratorium FoodSector realizowane są poprzez:
METODY ILOŚCIOWE, do których nalezą:
- testy konsumenckie CLT – Central Location Test,
- testy użytkowe HUT – Home Use Test,
- wywiady ankietowe przeprowadzane w domach lub miejscach publicznych np. w centrach handlowych, przystankach autobusowych:
- techniką PAPI – z wykorzystaniem ankiet papierowych,
- techniką CAPI – z wykorzystaniem elektroniki (laptop, tablet, telefon).
- wywiady realizowane telefonicznie – CATI,
- wywiady realizowane Internetowo – CAWI.
METODY JAKOŚCIOWE, gdzie główne techniki to:
- zogniskowane wywiady grupowe – FGI – Focused Group Interview,
- indywidualne wywiady pogłębione – IDI – Individual In-Depth Interview.